CSICSERGŐK
CSICSERGŐK

 

 kezdőlap

 

Frissítve.

2013. 07.25.

Kérjük, csak azok regisztráljanak honlapunkra, akiknek gyermeke idejár!

(Olyan nevet adjanak meg, amit be tudunk azonosítani, aki név nélkül regisztrál be, azt kitöröljük felhasználóink közül!)

 

  

 
Menü
 

Írj nekünk!

 

 

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Számláló
Indulás: 2006-08-04
 
Pedagógiai program 2013
Pedagógiai program 2013 : RAJZOLÁS, MINTÁZÁS, KÉZIMUNKA

RAJZOLÁS, MINTÁZÁS, KÉZIMUNKA

Célunk

4.5. RAJZOLÁS, MINTÁZÁS, KÉZIMUNKA

Célunk a képi, plasztikai kifejezőkészség fejlesztése, esztétikai igényesség, képi gondolkodás fejlesztése, tér, forma, szín képzetének gazdagítása

 

Az óvodai ábrázoló és alkotó tevékenység minden nap és a nap minden szakában jelen van az óvodai életben. Folyamatosan vizuális ingerek hatnak a gyermekekre, fontos óvónői feladat az esztétikus és ingergazdag környezet megteremtése, melyben közreműködnek a gyermekek is. Az ábrázolás eszközei  és anyagai állandó, a gyermek által elérhető és bármikor elővehető helyen vannak.

 

Feladatunk:

-     Felkelteni az anyagokkal, eszközökkel való tevékenység vágyát.

-         Megismertetni a gyerekeket sokféle technikával, munkafogással.

-         Sikerélményen keresztül elvezetni a gyermeket az alkotás öröméhez.

 

A gyermek minden alkotása személyes jellegű, sok információt hordoz a gyermek belső világáról: kivetíti érzelmeit, vágyait, félelmét, örömét, utalhat élmény-és fantáziavilágára.

 

Ábrázolás a mindennapokban:

A gyerekek szívesen és sokszor végeznek ábrázoló és alkotó tevékenységeket. E tevékenység közben  biztosítjuk az anyagokat, eszközöket, bemutatjuk a munkafogásokat, segítjük szükség szerint azok tökéletesedését; hagyjuk kibontakozni a gyermek fantáziáját, alkotási vágyát; témajavaslatokkal tesszük változatossá az ábrázoló tevékenységet.

Kiscsoporttól minden technikával megismertetjük a gyerekeket. Az elkészült munkáknak állandó helyük van, folyamatosan összegyűjtjük a gyermekek alkotásait. Biztosítjuk a szülők számára is, hogy megnézhessék gyermekeik rajzait, plasztikai munkáit.

 

Kiscsoportos ábrázoló tevékenység

Óvodakezdés után a gyermekek először megismerkednek a legegyszerűbb anyagokkal, eszközökkel, technikákkal. Nagyméretű felületen (csomagolópapír, tábla, betonburkolat) élvezik a firkálás örömét. Nem sürgetjük a firka átalakulását, a mozgás öröme után a gyerekekben felébred az utánzás vágya is, ekkor már megnevezik (bizonytalanul, utólag, majd ugyanakkor), hogy mit rajzoltak. Rajzolás közben mondókázunk, énekelünk is.

Fontos, hogy tapasztalatokat szerezzenek a gyerekek a papírról, ezért tépést, gyűrést, ragasztást, vágást végeznek.

Festést először ujjal, tenyérrel, majd ecsethasználattal (felületfestés kivágott mintákra, ecsetnyom, pöttyözés, vonalhúzás, foltfestés) végzünk. Egyszerű nyomtatást is gyakorolnak a gyerekek. A színkeverés – összefolyatás fonállal, golyóval történhet. Festésekhez festőpólót vesznek magukra a gyerekek.

Mintázás során megismerkednek a gyerekek a gyurmával, bemutatjuk, hogyan alakítható, formálható kézben az anyag.

Építés során rakosgatást, sorakoztatást, ritmusképzést, térbeli alakzatok létrehozását végzik.

 

3-4 éves gyermekekkel az alaptechnikákat  ismertetjük meg. Szívesen firkálnak, megnevezik azt, kialakul az ábrázolás, megjelenik az ember és tárgy ábrázolása (egy-két felismerhető jeggyel). Megismerik a legfontosabb színeket, anyagokat, eszközöket (tulajdonságokat).

 

Középső csoportos ábrázoló tevékenység

Emlékezet után felismerhető formában rajzolnak, festenek, mintáznak növényt, állatot, embereket, óvodai és családi élményeket.

Megfigyelés, közvetlen szemlélet után rajzolnak, festenek, mintáznak növényeket, játékokat, kifejezve  a jellegzetes tulajdonságokat (először függőleges síkban).

Elképzelés után rajzolnak, festenek, mintáznak tárgyakat, személyeket, meserészleteket.

Díszítenek rajzolással, festéssel, mintázással (ritmikus sorakoztatás).

Kézimunkáznak papírtépéssel, ragasztással, hajtogatással, vágással, varrással.

Barkácsolnak gesztenyéből, dobozokból, termésekből, bábokat készítenek (sík-és zacskóbáb).

Építenek nagy térbeli alakzatokat ( mozgásos játék, szerepjáték, építőjáték során).

 

A 4-5 évesek egyre több technikával és munkafogással ismerkednek meg. Az anyagok újabb és újabb felhasználási, alakítási módját mutatjuk meg a gyerekeknek. Az ábrázoló tevékenységet beszélgetés kíséri. Biztosítjuk a gyerek számára új ötletei kipróbálásának lehetőségét. Kerüljük a felnőtt sémák előfordulását.

 

Nagycsoportos ábrázoló tevékenység

Emlékezet után tárgyakat, eseményeket (jelenségszerűen: részletes, díszített), személyeket (teljes profil) ábrázolnak.

Megfigyelés után kiemelik a lényeges jegyeket, hangulati elemeket (térábrázolásban takarás).

Elképzelés után ábrázolnak meseszereplőket, meserészleteket, eseményeket, mozgást (sok izületből) (zenei aláfestésre is).

Díszítéssel sorakoztatnak, rendeznek változatos színekkel, mintákkal, anyagokkal.

Kézimunka során vágnak, hajtogatnak, ragasztanak papírt, textilt; termésekből, kavicsokból képet, játékot készítenek; varrnak papírra, textilre; egyszerű szövést, fonást, csomózást végeznek.

Az 5-6-7 évesek törekszenek a részletgazdag ábrázolásra, eszközhasználatuk egyre magabiztosabb. Mondanivalójukat az ábrázolás eszközeivel ki tudják fejezni. Térbeli tájékozódó képességük fejlődik.

 

 

Elvárt eredmény:

-         Állandóan elérhetőek és használhatóak a gyerekek számára az ábrázolás eszközei, anyagai

-         Sokféle technikát, munkafogást megismernek

-         Szívesen rajzolnak, mintáznak, kézimunkáznak

 

( Használatra ajánlott reprodukciók és zenei anyag mellékletben)

 

 

 

( Mellékletben technikák, anyagok, eszközök, munkafogások)

 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?